Nedan finns en lista över de vanligaste frågorna om våra tjänster.

Behövs ett långsiktigt avtal för service?

Absolut inte. Våra tjänster tillhandahålls efter behov för att passa din livliga livsstil. Det krävs inga långsiktiga kontrakt eller skyldigheter.

Är du försäkrad?

Ja. SwedPrime AB är helt försäkrat med 10 miljoner SEK ansvarsförsäkring för att skydda din egendom och för att ge dig sinnesfrid.

Vilka städer tjänar du?

För närvarande tillhandahåller vi tjänster endast i Uppsala Men snart kommer vi att starta våra tjänster också i andra städer.

Kan jag göra RUT-avdrag för rengöring?

Ja. Inhemska tjänster ger dig som konsument en skattesänkning på 50% av det totala beloppet, vilket innebär att du bara betalar halva priset. Avdraget görs direkt av oss vid köpstillfället. Du måste vara över 18 år och du kan göra RUT- och ROT-avdrag på upp till 50 000 SEK per år, där potten för RUT-avdrag bara kan uppgå till högst 25 000 SEK

Veta mer

Notera

RUT-avdrag tillämpas endast för hemstädning, inte för kommersiell rengöring

Vad ingår i din städtjänst?

Läs vår grundliga rengöringschecklista för en lista över tjänster vi utför för varje typ av städning.

Tillhandahåller du rengöringsmaterialet?

Ja. Vi tillhandahåller allt som behövs för att städa ditt hem men behöver dammsugare från dig.

Behöver jag göra något innan du anländer?

Det bästa sättet att förbereda sig för dina städare är att räta upp så mycket som möjligt. På så sätt kan städarna fokusera sina ansträngningar på att städa upp damm och smuts, inte att lägga saker på sina platser. "Det är bäst om människor hämtar eller rensar upp sina saker" som leksaker och kläder.

Vad ska jag förvänta mig vid min första städning?

Vi kommer till ditt hem väl utrustat med alla rengöringsartiklar som vi behöver för att städa ditt hem. Allt du gör är att lämna dina rengöringsproblem till oss.

Kommer jag att ha samma städperson varje besök?

Ja. Du kommer att ha samma rengöringspersonal för varje besök. Vi vet hur viktigt det är att ha någon du känner och litar på att du städar ditt hem. Du kommer att ha ett team med två städare (samma team) för varje rengöring.

Vad kostar det att städa mitt hem?

Kostnaden beror på hur stort ditt hem är och hur mycket timstädning som krävs. men du kan se vårt uppskattningspris per timme.

Behöver jag vara hemma städningsdagen?

Vissa kunder föredrar att schemalägga städmöten medan de är på jobbet eller borta för dagen, medan andra gillar att vara hemma under processen. Det här är upp till dig. Oavsett ditt schema är du säker på att få överlägsen hushållningstjänst - garanterat!

Kan jag hoppa över eller planera om en tid?

Om du förväntar dig att behöva ändra en tidstid, helst skulle vi vilja ha minst 24 timmar i förväg. Vi flyttar ditt besök till en annan, bekvämare tid eller om du vill avbryta det helt.


Notera

Om avbokningen görs mindre än 24 timmar före rengöringsevenemanget, debiteras du en avbokningsavgift som motsvarar hela bokningspriset före RUT-avdraget.

Skulle du behöva avboka på grund av sjukdom hjälper vi dig gärna att hitta en ny tid, eller bokningen återbetalas 100% under förutsättning att ett läkarintyg kan presenteras och att önskan att avbryta tiden kommer till oss innan starttid för bokningen.

Hur kommer du in i mitt hem på mina schemalagda städningsdagar?

Vi lämnar detta åt dig, vad du känner dig mest bekväm med.

1. Du kan ge oss en nyckel.

2. Du kan lämna dörren olåst dagen för rengöring.

Vad händer om jag inte är nöjd med min städning?

Din fullständiga tillfredsställelse är mycket viktig för oss. Det är därför vi erbjuder 24 timmars garanti. Om du av någon anledning inte är nöjd med din hushållsstädning, ring oss bara inom 24 timmar efter din städning och vi kommer att återvända till att rengöra det område du är missnöjd med, utan kostnad för dig.

Erbjuder du husstädcertifikat?

Ja. Du kan köpa ett rengöringspresent för nästan alla tillfällen.

Hur och när betalar jag för mina städtjänster?

Vi håller det enkelt. Vi skickar en faktura efter rengöring av ditt hem och du betalar genom att skicka beloppet direkt till vårt bankkonto

Hur vet jag hur lång tid en rengöring tar?

Du kan boka gratis hembesök via vår bokningskalender eller så kan du fylla i vårt formulär då besöker du på din plats och vi ger dig rätt kostnad

Kan jag boka samma städare flera gånger?

Vid regelbunden rengöring försöker vi alltid erbjuda dig samma städare. Tyvärr för enkelbokad städning kan vi inte garantera samma städare vid varje rengöringstillfälle.

Men om du efter en engångsstädning vill fortsätta med regelbunden rengöring ordnar vi naturligtvis så att du kan fortsätta med samma städare om du vill.

Kan jag byta städare?

Såklart du kan. E-post eller ring oss så hittar vi en lösning som passar dig.

Får jag ersättning om något går sönder i min egendom?

Vi är försäkrade och kompenserar för skador orsakade av oss upp till 10 miljoner SEK.

Vad betyder kundnöjdhetsgarantin?

Du har alltid möjlighet att godkänna och skicka din feedback till oss efter varje rengöring. Om städningen inte uppfyller dina önskemål, kommer vi att kontakta dig för att hitta en lämplig lösning.